Grillkväll

Sitter hemma hos föräldrarna. Blev hitbjuden till att grilla, sitta på altanen och njuta av solen. Fast solen uteblev. Det blev en TV-kväll istället. Och vad tittar vi på? Fotboll.
För pappa ska titta på fotboll. Fast han sitter och spelat Wordfude på mammas telefon. Så egentligen tittar han inte. Fast jag, som inte har någon telefon att leka med, jag tittar. mot min fria vilja.
Så kan det gå.

Tilltugget är vattenmelon. Gott! Det tycker hunden också. Han sitter här och tigger till sig kanterna. (Stjäl några också.) Han tuggar lite på dem och spottar sen ut dem. Ligger slafsiga bitar lite här och där i rummet.

Var ute och gick med hundarna idag. Så otroligt roligt att få vara ute med dem när man nu är hemma. Fast idag var inte den bästa promenaden. Idag var luften full med knott. HU! Vi gick väldigt snabbt.

Läste en fantastiskt rolig bok idag. För bra för att vara sant av Kirstan Higgins. I den hade huvudkaraktären en liten skottsk terrier. När jag läste om dess bedrifter tänkte jag "Tack och lov, det finns fler som har tokiga hundar utan hyfs och med mer än nog av charm." Skönt att man inte är ensam.

God natt kära vänner. Nu ska jag åka hem till min egen säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0