Ljud!!!

Det är töväder i Uppsala. Jag kan vittna om detta med säkerhet.
För igår kväll började takdroppet och det föll ner rakt på mitt fönsterbleck, bara decimeter från där jag har mitt huvud när jag sover. Så hela kvällen och hela natten lyssnade jag på detta takdropp. Och det var inte små diskreta dripp dripp, utan snarare DONK DONK. Hela natten. Dessutom hade jag ont i ryggen (har haft det hela helgen så jag är ute och går och håller mig i liggande ställning i sängen) så jag hade svårt att somna även utan drummsolot i mina öron. Det blev inte många timmars sömn inatt.

En annan sak med störande ljud är grannar. Det är ljuden som är det störande med att bo i lägenhetshus. Igår till exempel fick jag lyssna på min grannes Dunka-Dunka musik hela dagen. Ingen musik, ingen sång, bara en envis bas som slår konstant timme ut och timme in.
Sen på kvällarna lyssnar jag på hur deras unge tjuter för att han inte vill sova.
Och som grädden på moset så vaknar jag varje morgon av att deras väckarklocka ringer. Det är ljudet av deras mobil som börjar vibrera mot deras golv, vilket betyder att hela mitt tak börjar vibrera. Underbart.

Jag önskar mig ett eget hus!. Med fungerande takrännor. ;)


Kommentarer
Postat av: Paulina

jag säger bara en sak, JAG VET HUR DET ÄR!!



det är fruktansvärt irriterande. Ibland tycker jag att om grannar ska spela musik, höj gärna volymen så jag får höra mer än bara DUNK-DUNK. Jag vet ett tag, då mina grannar spelade så mycket på kvällarna... tror de spelade när de hade tvättid... för de sprang ner i källaren me jämna mellanrum, då hörde jag bara dunket så jag blev så stressad. Kunde ju inte komma ner i vilopuls, min puls gick ju upp istället =P



I natt, precis vid tolv lät det som mina grannar bestämnde sig för att renovera och öppna champange samtidigt. Det bankade o slog... och plötsligt... POFF.



ursäkta mina ytterst korta kommentarer...

2011-01-09 @ 15:54:58
URL: http://lillapaau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0