tomt...

Det känns lite tomt här idag.
Förra veckan var jag hemma i Småland på ett ärende i några dagar. Bodde hos föräldrarna och hundarna: omgiven. Under helgen var de här uppe i Uppsala. Vi följdes åt upp för att under lördagen fira min svägerskas födelsedag. Nästan hela familjen var samlad: Omgiven.

Sen kommer söndag eftermiddag. Syskon och föräldrar lämnar alla Uppsala en efter en. Jag åkr hem till lägenheten och ensamheten.
För min rumskompis är inte här. Hon lyckades få ryggskott medan jag var i Småland så nu ska hon bo hos sina föräldrar några veckor.

Så, från att ha varit omgiven av familj och vänner i nästan en vecka går jag till att sitta ensam i en igensnöad lägenhet.
Det finns mildare övergångar.
Det känns som om man borde sjunga som Sazo i Lejonkungen:

#Ingen förstår hur dåligt jag mår. Ingen förstår min oro...."

Inte för att jag är orolig över min ensamhet, men den skulle nog passa själva stämningen.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag vet, det är inte alls nice! När man bor med andra kan man alltid störa dom lite. Eller bara vetskapen om att de är där.

Nej jag vet hur du har det. Så var det första tiden jag bodde själv. INGE KUL!



Slå en pling om de e nått!

2010-11-30 @ 17:11:33
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Storasyster

Oj, det lät tungt... Jag har stor förståelse för känslan, tomheten när familjen åker är den värsta tror jag. Tips: en annan bloggare som jag följer gör en julkalender i sin blogg, varje dag skriver hon om något/någon som förgyller livet. Kanske kan vara något att fylla tiden med. Lovar att läsa varje dag!! Puss på dig!

2010-12-01 @ 22:22:09
Postat av: Pappa

Tycker lite synd om dej men vill påminna dej om att Ålapöt är hemma hos dej !!!!

2010-12-03 @ 06:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0