Låset i dörren snurrar runt runt runt....

Låset i våran dörr är trasigt. När man kommer utifrån och ska låsa upp, då kopplar inte låset på någt sätt och nyckeln bara snurrar runt. Så man står där några gånger per dag med panik i halsen och tänker, Nu är jag utelåst. Men just då kopplar det inne i låset och så går dörren upp.
Detta har medfört lite extra plikter för mig. Mitt rum ligger precis vid dörren, så jag hör när mina rumskompisar står utanför dörren och skramlar med nycklar och bankar på låset och jag kan höra hur paniken bildas i deras halsar. Så jag roch öppnar dörren åt folk hela tiden. Jag är en sån där dörröppnare de har på Harrods. Fattas bara den gröna dräkten.
Här om natten var den indiske killen som bor under taket ute och slog runt mitt i natten, (valvaka, den killen är bara så WILD!) så mitt i natten, typ vid 3-4 på morgonen skramlade det utanför dörren. Då kom han hem, men inte in. Så det var bara att svepa täcket om sig och öppna dörren åt honom med håret spretndes åt alla håll samtidiigt.
Så nu jobbar man 24-7. Jag hoppas innerligt att det blir en kortvarig karriär.


Kommentarer
Postat av: Samhall Bruzaholm

Utelåsta kommer ni att bli så småningom om ni inte fixar låset. Ett samtal räcker så kommer vi från Betania och fixar låset. Mvh "Chefen"

2010-05-11 @ 06:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0