Lärare och uppsatser

Fick en kompimang av min lärare idag. Var och pratade med honom om uppsattserna vi håller på att skriva.

"You strike me as a clever woman"

Då får man vara glad. 

Dessutom sa jag nått bra under lektinen. För en gångs skull fick jag prata tills jag var klar med vad jag ville säga. Och när jag var klar sa han "Good". det säger han sällan.

Även om det är den mest stressade dagen på terminen så får man vara stolt när ens lärare berömer en när man tror att man inte har gjort så bra ifrån sig som man kunde på lektionerna, eller fått de betyg man ville ha.

Mina andra lärare, som jag hade förra terminen, berömde mig oxå idag. Jag var och hämtade en uppsatts som jag har skrivit men aldrig fått tillbaka och han sa att han var speciellt imponerad av inledningen av uppsattsen och att det märktes att jag hade lagt ner mycket arbete på uppsatsen. Sen frågade han hur lång tid det tog att göra uppsattsen. En och en halv natt sa jag. Då tittade han roat på mig. Så mycket jobb la jag ner.
Men jag tänkte mycket på den långt innan jag satte mig ner att skrivaden. Det är då jobbet görs antar jag.

Men jag är lite stolt över hur jag kan prestera uppsatser som får beröm av erfarna universitetslärare under bara en och en halv natt. Hoppas mina nuvarande uppsattser får samma bemötande.

Men jag är väldigt nervös över mina uppsattser. Jag skulle vilja ha ett enda A+ innan året är slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller på dig

2010-03-23 @ 21:20:11
Postat av: Annelie

Åh Vilken fantastisk tjej du är Emelie! Och så duktig också! Du är superduktig på att skriva här på din blogg. Språket flyter så lätt och ledigt för dig. Det är så roligt att läsa om dina förehavanden. Kan bara ana hur enastående du är när du skriver på universitetsnivå. Ska bli roligt att se vad det blir av dig!



Ville bara säga det. Kram på dig!

2010-03-23 @ 21:44:26
Postat av: David

Vad roligt att hora att du far en massa komplimanger! Duktig flicka!!!

2010-05-04 @ 18:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0