SUN!!!!

I thought I might write one blogg message in english. After all, that is the language of the country I'm in. It'll be a short message.

When I woke up this morning, I had a text on my phone. It showed a picture of the whole balcony at home, filled whith snow. Unbelievable, the winter you are having at home is amazingly long and hard. I haven't seen so much snow in ages!
But as I looked out the window, I could see the sun! I haven't seen the sun in weeks. It's all been grey and rainy. Sometimes snowy. And alot of fog and mist. All the time. Went to Heathrow the other day. Could hardly see outside the car because of the fog. And it's allways like that. No wonder you feel depressed!

But today the sun is out and the sky is blue! And I'm going out for a walk without a single problem invading my head. I want some time to just enjoy life. And what better place than in the sun?



Vi tar det på svenska också för säkerhets skull. 



Jag tänkte att jag skulle skriva ett blogginlägg på engelska. Det är ju faktiskt språket som används i landet jag bor i. Det blir ett kort inlägg.

När jag vaknade imorse var det ett meddelande på min mobil. Det var en bild som visade att hela balkongen hemma var fylld av snö. Otroligt, vintern ni har hemma är väldigt lång och hård. Jag har inte sett så mycket snö på evigheter!
Men när jag såg ut genom fönstret kunde jag se solen! Jag har inte sett solen på veckor. Det har bara varit grått och regnigt. Ibland snöigt. Och en massa dis och dimma. Hela tiden. Åkte till Heathrow här om dagen. Kunde knappt se nått utanför bilen på grund av dimman. Och det är alltid så där. Inte konstigt att man känner sig deprimmerad.

Men idag är solen framme och himlen är blå. Och jag tänker gå ut på promenad utan att ett enda problem invaderar mitt huvud. Jag vill ha lite tid att bara njuta av livet. Och var gör man det bättre än i solen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0