Snabba bönesvar

Igår var jag ute och gick. Behövde vara ensam med Gud ett tag. Slutade med att jag stod i en beckmörk park och bara tittade rakt upp på stjärnorna.
Man ser inte stjärnorna så ofta när man bor i stan. Man ser inte mycket mer än det som är precis framför näsan när man bor i stan.
Men där stod jag i alla fall och hade ett långt samtal med Gud. Funderade över Abraham och när han tittade på stjärnorna. Vilka följder han fick av att titta på stjärnorna. Att lyfta blicken och se att det finns så mycket mer än bara det som är framför näsan. de vardagliga sakerna.
I alla fall så bad jag igår att få gå på riktigt bra möten. Och att få nya vänner. För i mötena i församlingen går det aldrig igenom och jag känner mig bara mer slut, efter att ha slitit så ett helt möte, när jag går hem, än jag kände mig när jag gick dit. Så ska det inte vara. Och De vänner jag har haft de har försvunnit på olika sätt och jag känner mig bara ensam och övergiven.

När jag kom hem från promenaden träffar jag min rumskompis som frågar om jag vill hänga med på möte med UMU tisdag kväll och sen en Retreat-dag på lördag. Bönesvar nummer ett.
En tjej som jag träffat en gång kontaktar mig på facebook på kvällen och undrar om vi ska hitta på något i veckan. Så vi ska träffas imorgon och gå på stan.
I skolan så säger en tjej att vi borde planera att träffas utanför skolan nån gång. Bara ha en tjejkväll och titta på film.
Och senare på dagen blir jag inbjuden att åka till London och fira kinesiskt nyår i China Town.
Och sen på kvällen frågar ännu en tjej om vi inte kan hitta på något. Och en annan kille tycker att vi ska åka till London Hillsong någon söndag.

Bara så att ni vet. Detta händer aldrig mig. Man får inte fyra fördrågningar på en och samma dag utan att man själv var personen som tog upp det. Gud hör bön. Även de mest vanliga böner.

Jag var på det första mötete ikväll och fick möta Gud. Så underbart. Jag känner mig som en verklig och ren person igen. Och tror ni inte att de pratade om Abraham. Jag log för mig själv.

Jag tror att jag kommer sova väldigt gott inatt. Imorgon är en helt ny underbar dag. Och jag tror att det kommer bli en underbar dag.

Gud välsigne er alla mina underbara vänner. Bless.

Kommentarer
Postat av: Paulina

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Tack Jesus!! Gud är så god, asså HALLELUJA! Han är så mån om oss, jag tror inte vi alltid fattar det ärligt talat (bara för att de kanske känns för bra för att vara sant!!) och hur han så väl vill ge oss ALLT vad vi behöver.



"han som mättar ditt begär med sitt goda" ps. 103

2010-02-03 @ 21:56:18
URL: http://nallepunktnu.blogspot.com
Postat av: Annelie

Tack för ditt inlägg, det var underbart att läsa! Jag blev så glad. Det finns ingenting bättre än Gud! Synd bara att vi människor har såååå lätt att glömma bort just det. Kram

2010-02-09 @ 21:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0