Böcker böcker böcker

Nån mer än jag som alltid tyckte och alltid kommer tycka att Skrotnisse och hans vänner är det läskigaste av alla barnprogram som någonsin har gjorts?
Någon har bloggat om gamla barnprogram och lagt upp bilder på blogg.se's förstasida. Jag behöver bara se bilder av Skrotnisses ansikte och genast går det rysningar nerför min rygg.

I alla fall, det var inte det jag skulle skriva om. Det jag ville säga var att jag har beställt en massa nya böcker och nu börjar de trilla in genom brevinkastet. I förrgår fick jag Helvetetes brevskola, idag fick jag alla Narniaböcker på engelska. (Den var på Rea. Vilken Lewisfantast kan motstå det.) Och senare idag ska jag gå och hämta en bok med samlade brev från C. S. Lewis.
(Om det är någon som ser ett mönster så är förklaringen den att jag ska jag göra ett arbete om Lewis olika sorters texter och behöver material att studera.)
Men det jag vill säga är att visst är det roligt med nya böcker!!! Det känns som julafton när man  får öppna paketet de är inslagna i. Och så vet man inte exakt hur den kommer se ut, vilken av böckerna det är. Så det är en glad överraskning varje gång man öppnar och får ta boken i händerna.
Och sen får man öppna en ny bok. Och veta att den är ens alldeles egna. Den luktar Ny Bok och är lite seg att öppna för pärmarna har inte använts än. Åh vad mysigt det är.
Jag älskar böcker. De är som trogna vänner som bara står där i hyllan och väntar på att du ska välja just dem idag. Och väljer du inte dem så är det okej med dem. De tjurar inte ihop utan fortsätter hoppas på att du ska välja dem imorgon.
Det finns inga gränser för vad du kan förstå när du läser böcker. De innehåller verkligen allt, beroende på vilken gengre du väljer. Drömmar, information, lärdom, sagor, tips och hjälp. You name it. Välj destination och sen kan du uppleva allt. I ditt eget rum.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fin blogg :)

2010-02-08 @ 13:34:18
URL: http://sandrareehn.blogg.se/
Postat av: Paulina

Härligt det låter! Jag köpte fem stycken inbundna böcker på second hand i lördags. De är röda och har ingraverad silvertext. Det blir så vackert i bokhyllan samtidigt som det finns bra läsning... hoppas jag =) har ingen aning vad de handlar om. För när de är inbundna så kan man ej läsa på nån baksida. Men jag tror att det är fem romantiska böcker, av det lilla jag kunde läsa mig till när jag ögnade igenom dem.

2010-02-08 @ 14:49:03
URL: http://nallepunktnu.blogspot.com
Postat av: Paulina

hej! Jag har bytt namn på min blogg!

2010-02-11 @ 18:56:20
URL: http://lillapaau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0