Min Läsdag

Vilken dag. Det är väl så här att vara student antar jag. Jag klev upp, läste dagens kapitel i Segerplanen, började sedan läsa i nästa bok som är till skolan som jag ska ha läst 106 sidor till i morgon, och den är så djup och bra att man kan inte läsa den för fort, man borde ta den i bitar. Men jag hade inte riktigt tid med bitar, så jag fick helt enkelt plöja igenom boken i ca tre timmar. Efter de timmarna hade jag ca 30 sidor kvar att läsa.
Vid det laget var jag tvungen att göra mig iordning och åka till skolan. Behövde något att göra under vägen, så jag packade ner en liten bok att läsa på bussen.
Hopp upp på bussen, läsa läsa läsa. Tillslut var jag framme på skolan. Hade Chapel. (Ett helt OTROLIGT Chapel, men det berättar jag inte om här.) Satte mig på bussen igen och fortsatte läsa min bok. Åkte till Gottsunda för att hämta två böcker som jag har beställt som jag ska läsa under en av kurserna. Satte mig på bussen igen för att åka hem. Läste hela vägen.
När jag kom hem, lagade jag middag, slappade en liten stund, pratade med min rumskompis och sen gick jag tillbaka till mitt rum och fortsatte läsa.
Idag har jag läst sen jag vaknade. Har läst mycket i en bok, har läst en annan bok från pärm till pärm, och nu ska jag börja på en tredje bok.
Ögonen svider litegrann, men hjärnan är helt språngfylld av tro! Underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0