Dom dom dom ALLT HAN FÖRMÅR

Jag sitter på mitt rum och lyssnar på en skiva med gamla läsarsånger som sjungs av en stor kör. Mest pingstsånger tror jag.
Så mysigt. Jag blir verklgen uppmuntrad. De sångerna har ett så klart uppmuntrande budskap. Behövs.
Idag sov jag länge. Vid typ tio vaknar jag av att brorsan ringer. Han klagar lite på mig. Med all rätt. Men det är också så att sjukdomsveckorna vände på mitt rum. som jag redan sagt så ville jag inte sova på kvällarna. Det gjorde ont och var svårt att andas. Så jag bara fortsatte vara vaken. Varje kväll gick jag och la mig mellan två och fyra på morgonen och vakande frammåt tio-elva varje morgon. Nu har jag svårt att vända tillbaka dygnet.
Idag har jag varit nere på stan och postat brev till CSN och lämnat in ansökan om mer tid till mina uppgifter till skolan.
Det är min systers födelsedag idag. Jag har försökt smsa men min telefon vägrar skicka något till henne. Alla andra går skicka till, men inte henne. Men det funkade här om dan. Så det är lite klurigt med det tekniska.
Ikväll är det ungdomsträff igen. Förra veckan gick jag dit en timme, sen fick jag gå hem. Huvudet bara ekade av deras skrik och hjärtat började dunka igen som när jag var sjuk. Hoppas det går bättre ikväll.
Skivan jag lyssnar på förknippar jag med svalen hemma i Bruza.
Den satt i CD-spelaren större delen av sommaren. Spelaren står vid TV:n. Och videons fjärrkontroll och fjärrkontrollen till CD-spelaren har samma signal på sin IR port. Följaktigen, varje gång du sätter på videon för att kolla på en film eller DVD, startar alltid CD-spelaren också utan att du riktigt märker det. Så hela sommaren lyssnade man på de tre första takter med jämna mellanrum. Och alltid samma sång. Alltid samma strof.
Domdomdom ALLT HAN FÖRMÅR, ALLT HAN FÖRSTÅR....
Och man slänger sig på maskinen och försöker få tyst på den. För den är alltid på jättehög volym så att det skallrar i fönstrena.
Men nu sitter jag här i Luton och lyssnar på denna skiva och njuter. Men första låten kan jag inte riktigt tåla än. Vi får ge det lite tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0