Valborg

Jag pratade med min mor igar kvall. Och fick det chockerande beskedet att det inte var nagon majbrasa hemma i ar. Det var for torrt.
Inte en enda gang under hela mitt liv har majbrasan inte hant. Den har varit lika saker som Kalle Anka pa julafton och Grevinnan och Betjanten pa nyarsafton.
Varje ar vill man aka till stan och se pa varspelet dar vintern strider mot varen om varprinsessan. Och varje ar star man istallet i duggregn och sjunger Rak Mig Din Hand medan halva samhallet tittar pa dig som om dom vill stanga av grannens hogljudda CD-spelare. Varje ar sager pappa till oss att ta med ficklampor sa att vi kan se sangtexten. Och varje ar ar det bara pappa och en ordentlig manniska till som har med sig ficklamp medan vi andra star i morkret med parmen under nasan och kisar. 
 Aaaahh, varkansla.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det var synd att det inte var nåt , jag åkte hem för att gå på majbrasan :(. Men vi bjöd hit matti och carina istället och tände i öppna spisen XD.



hehe, klänningen skickas dock bara inom sverige, så om du lägger ett bud så går jag upp med den till din mor ;).

2009-05-01 @ 12:06:02
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0