Star Trek

Jag kom precis hem från biografen där jag varit med en kvinna från jobbet och tittat på den nya Star Trek filmen. Och jag måste få rekomendera den.
Vi planeradedetta förkanskeen vecka sen. Att gå ut och äta och sen gå påden nya Star Trek. Hon ville se den nya för hon tycker om Star Trek. Jag ville bara se den för jag tror att det är en bra film.
I alla fall så är min uppfattning om Star Trek mest serien med Jean Luc Picard, han den flintskallige som är med i X-men. Men den här filmen handlar om den ursprungliga besättningen med Kapten Kirk i spetsen. Så jag har försökt se några av filmerna den här veckan för att få en uppfattning om vem som är vem. Inte riktigt lyckats. Men det lilla jag har lyckats fånga av filmern måste jag sägaatt jag är positivt överraskad. De ärbra och fångande fast de är gamla. Helt enkelt filmer med kvalitet.

Nu ska jag inte bli för tråkig här.
Jag ville bara säga att den nya Star Trek är deffinitivt värd att se!
Även om jag inte visste så mycket om deandra filmerna hängde jag med riktigt bra. Den var spännande, bra karaktärer, bra skådepel, bra handling och riktigt rolig. Speciellt en sekvens när Kirk visar sig vara alergisk mot en medecin och doktorn ger honom massa sprutor mot biverkningarna som ger nya biverkningar så att han får fler sprutor.
Och det bsta var nog att de har lyckats behålla kvaliteten på StarTrek filmerna. Enligt min åsikt platsar den tillsammans med de andra.
Den var så bra att jag vill se den igen. Och jag skulle vilja köpa den. Och jag har inte lika lättför att falla för filmer på det sättet längre. Speciellt inte Sci-Fi. Jag är inget fan av Sci-Fi.







Men har ni tänkt på att det är väldigt populärt att ta en gammal Sci-Fi eller superhjälte historia och göra en ny film om den nu för tiden. Du tar bara och hittar på en jätteintressant historia om hur de blev till, deras första äventyr. Sen kan du skapa en ny serie, börja om från början så att säga.

Spiderman
Zorro
Batman
Star Trek
Fantastic Four
Transformers

Jag skulle vilja se Transformers två Förresten. Den kommer ut nu snart. Nån som vill gå på bio med mig?


Kommentarer
Postat av: emma

verken star Trek eller Transformes känns som min typ av film, men jag skulle kunna följa med för kul skull :). Du i sommar måste vi få tag på den "nya" beckfilmerna!



OCh Nej, bilden är inte från uppsala på min blogg, den är från växjö.

2009-05-22 @ 20:44:35
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0