Tankar i väntans tider

Jag sitter på pappas affär och väntar på vandrarhemsgäster som blir lite sena. Min ena hund, den lilla, ligger vid mina fötter. Han badade idag så det var inte så bra att han satt ute i hundgården hela kvällen om han är blöt. Så han får vara här i affären med mig. Mamma och pappa är på möte ute i skogarna någonstans, lyssnar på Nenne Lindberg.
I bakgrunden spelar jag ett möte med Francis Chan som är gästpredikant på Nyhem i år på ungdomskonferensen. Det är en intervju med honom, mycket om hans bok. Crazy Love. Den ska vara bra har jag hört. Den ligger på mitt rum och väntar på att bli läst.

Jag har som vanligt inför sommaren en hel hög med böcker som jag vill och bör läsa. Det är romaner och undervisning och deckare om vart annat. Hela golvet är fullt av dem.
Det är alltid så i mitt rum. Det är alltid helt täckt av böcker. Bundna, pockets, tidningar osv..... Många texter är det.

Nyhem började igår. Ungdomshelgen är i full gång. Och det verkar kunna vara bra i år. De börjar bli bra på att ta in bra predikanter. Jag hoppas att de kan blåsa nytt liv i denna konferens med så lång historia. Det vore ledsamt om den bara blev en klubb för alla som sitter och "minns igår". Kristenheten i Sverige behöver lyfta sin blick från vad de har, och börja längta efter vad de egenkligen behöver. Och där kunde Nyhem ha stort inflytande.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Amen syster! miss you sis

2009-06-14 @ 12:02:45
URL: http://veteskivan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0