Vårkänslor

Det har hänt lite småplock de senaste dagarna som jag tycker är värda att nämna.
1. Jag fick en femhundralapp av en man i helgen. Vi hade middag efter gudstjänsten i söndags och jag satt bredvid en man jag knappt vet vem det är men han känner församlingen och föräldrarna så jag pratade på glatt där och berättade om skolan och resan och massa annat smått och gottt. Tänkte väl inte så mycket på det. Senare gick jag in i kyrkan, gick ut till ungdomsdelan och stod där och tittade, och då kommer han fram med en femhundralapp i handen och säger att han kände att han skulle ge den här till mig. Att jag kunde behöva den när jag nu studerade. Halleluja!!!!!!!!!!! Gud förser!
2. Vill bara säga att jag hade en härlig sommardag i måndags. Dom ska man alltid ta vara på. Låg på en filt i trädgården och luktade på det nyklippta, solvarma gräset och läste en Narniabok. Mer behövs inte.
3. Min näst äldsta bror flyttade till Uppsala. Min äldsta bror flyttar ut, min andra flyttar in. smidgt och bra. Vi var där hela eftermiddagen och plockade upp lådor, fyllde hyllor och garderober och dekorerde. Det blev jättefint. Jag är så glad att han har kommit hit. Det finns lite mer kristna ungdomar att umgås med här än i Eksjö.
4. När jag skulle cykla hem från flytten av broderna tog jag en extratur på min hemfärd på cykeln. Tog en tur utåt landet. Det är värkänslor i Emelie. Hon vill röra sig, göra något annat, se mer, upptäcka allt. Finns det något härligare än att susa fram ensam på en ladsväg rakt in i solnedgången och inte en människa i närheten? Bara ha lite kraft och dynamik i sin omvärld, inte bara samma gamla vardag.
5. Jag fick ett totalt ryck idag. Sånt som också tyder på värkänslor. Mer kreativ och produktiv, måste skapa något, inte bara tänka. Jag åkte till ica, handlade lite roliga ingredienser och baka fyra nya smaker på muffins som jag hittade på lite somjag kände för. Det var päronmuffins, bananmuffin med chokladbitar, vaniljmuffins med krossade cashewnötter och choklad- och apelsinmuffins. Det blev många muffins på en timme. Jag har skänkt bort massa nu.
Ett tips när det gäller mig: Jag älskar att baka muffins! När rätt stäming infinner sig. Jag följer mina stämningar som Emily, bok av samma författare till Anne på Grönkulla. De sa om henne att hon var ett offer för sina stämningar. Jag är det också, bara de är tillräckligt staka och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0