Julafton - Franvarande: Emme

Ett kort inlagg bara. Jag sitter pa jobbet och ska gora namnskyltar, men maste bara skriva detta.
Det ar julafton hemma idag. Jag ringde mina foraldrar och mina systrar pa morgonen. De hade fullt upp med de sista forberedelserna. Jag log tappert, stangde av telefonen efter en stunds prat, och snyftade sedan stilla i min ensamhet.
Det kanns, forsta gangen man inte firar med familjen. Och ar till och med i ett annat land.
Jag sitter hela tiden och forestaller mig vad jag skulle gora nu om jag var hemma.Jag saknar Sverige idag. Jattemycket.



Kom pa en annan liten rolig grej i alla fall pa vag till  jobbet.
Tomten ar en valdigt dalig forebild.
 Han har en usel diet: Bara toomtegrot. Ingen variation dar.
Han motionerar aldrig, han tar sladen overallt.
Han stressar som token runt jultider, daremellan dricker han julmust
Och han borde vara alkolist. For i alla fall har i england dricker han ett glas ol i varje hus. Och lite kakor till.
Killen borde ju leva pa ett standigt sockerrus. Inte undra pa att han skrattar det dar mysko skrattet hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0