Vardagen smyger

Vissa veckor är bara överväldigande intressanta. Andra undrar man efteråt om de ens har existerat. Det var så lite som fångade intresset att de smög nästan oförmärkt förbi.
Den här veckan har varit en smygarvecka. Jag har gjort en massa, men kommer knappt ihåg vad jag har gjort.
Jag har mest läst. Läxböcker under dagarna och roman på nätterna. Det är nog det som är problemet antar jag. Jag har läst böcker i mängder. Och då har jag en förmåga att flyga bort och försvinna någon annanstans. Och verkligheten finns inte mer. Allt liv levs i en annan värld.
Jag har även varit försvunnen i en instuktionsbok. (Alla böcker är möjliga att gömma sig i, bara man är hängiven nog :D.) Jag fick min nya mobil i torsdags. Och gissa vad jag har gjort de senaste två dagarna. Utforskat en ny värld av teknologi. Jag har inte haft en modern telefon som varit helt ny förut. Jag har haft nya mobiler förut. Men det har alltid varit lite billigare varianten med inte så mycket innehåll. Jag har även ägt moderna telefoner, men i begagnat tillstånd. Så jag är eld och lågor. Och håller på och testar och testar. Tjejerna börjar bli galna på mig. De hamnar på kort och film, jag ringer och skickar meddelanden. Och spelar musik mitt i filmen. Näst intill dåligt uppförande.
Helgen har varit lika intetsägande den. Jag var ledig. Händer aldrig för det första. Och jag hade inget att göra. Himlen på jorden. Så det blev promenad och läxläsning (som omväxling).
Jaja, har man läst allt i förväg blir det mindre läsa kvällen innan.
Vi får se om jag kommer ur min bokgrotta snart. Jag börjar bli lite sugen att läsa en Jane Austen. Gjorde ett test idag vilken hjältinna jag är mest lik i hennes böcker och blev en som jag inte ens har hört talas om. Blev frestad att läsa den boken bara för det.
Nej, slut på pladdrandet. Dags att läsa! Bless and love


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Sjysst blogg, jag gillar hur du skriver. Jag har ett par grymma romaner om du vill låna. Chaim Potok (judisk författare): The Gift of Asher Lev och My Name is Asher lev. Fantastiskt bra, men jag rekommendrar dem bara för dem som som tror kan ta hantera dem, och det är inte alla. Det är Krassemirs (konstnären) absoluta favoritböcker. Det tog mig ett tag att smälta dem men nu har jag köpt en ny bok (beställt från USA) av Potok som väntar i bokhyllan på rätt tillfälle.

2008-04-20 @ 17:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0