Välsignade jag!

Denna långa dag har varit min födelsedag. Och det stämmer: om man söker Guds vilja först får man allt annat också.
Jag är så välsignad att få bo med dessa underbara flickor!!! Emelie gick upp kvart i sex i morse och bakade scones till mig! Och hon var uppe lika sent som jag igår. Tack underbara du!
Och en kvart över sex tågade de in i ett fin tåg, alla fyra. Med bricka, paket, ljus och kameror i högsta hugg. (Så om det kommer upp en massa konstiga bilder på internet så är det bara jag på morgonen.) Tårtljus i en bakelse som jag fick blåsa ut. Dom är de bästa gulligaste som finns! Jag är så välsignad att få känna dom.
I skolan hade de också tårta för mig. På rasten sjöng halva klassen och Emelie bar in en tårta med tårtljus i igen. Thanks you guys!!! Och alla vänner som kom och grattade. Det är nu man märker att man har vänner. De som bryr sig tillräckligt mycket för att gratta.
Och det roliga var, att jag hade inte tid idag att fira min födelsedag, så det fick dom andra göra åt mig. På morgonen berättade vi för en grundskola om resan och sen började jag jobba nästan direkt efter skolan, så jag har haft fullt upp med annat idag. Men de lyckades få det till en speciell dag. Om de inte hade gjort det hade jag suttit på min säng ikväll och gråtit så det skvalade.
Familjen ringde jag med mer eller mindre hela dagen tills chefen började titta snett på mig. Mamma och pappa gav mig presenter i påskas men idag tog jag fram dom, öppnade och använde dom.
En anna sak som är viktigt med denna dag är att min bror flyttar till England. Oj, vad jag kommer sakna honom!!!!!! Men jag vet han är på väg till rätt ställe.
Precis när jag är på väg till jobbet ringer Catha. "Titta i brevlådan!" Där låg ett kuvert där jag blivit lovad pengar till en nu mobil! Äntligen kan jag skicka mms igen och inte bara få samma gamla gubbar av mamma!
Tack Gud för att du gjorde den här dagen så bra.
Ja, sen när man kom hem, då ligger det en lapp på sängen och ett paket. Då har Mayowa och Yen-hua varit här. Och skrivit jättefint och gett mig present. Och då grät jag. För jag vet att dom tycker om mig och att jag är deras vän och så, men jag har alltid tänkt mig som andrahandensvän för dom. vi känner varandra genom vänner. Och de var snälla och vänliga för att jag var i samma rum. Men de tycker om mig för bara mig!!! Och jag är tilltäckligt viktig för att just jag ska få uppmärksamhet och tid och kärlek av dem. Jag kände mig värd att älska. Och det var den bästa gåvan under hela den här dagen.

Kommentarer
Postat av: emma

Grattis ennu en gång i efterskott

2008-04-10 @ 19:57:52
URL: http://Emange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0