Systrar, böcker och annat härligt

I fredags åkte jag till sthlm och hälsade på systerna min. Behövde komma ifrån Uppsala och skolan lite, och bara vara med min syster.
Både hon och jag har det knapert i kassan, så det blev fattiga studenters underhållning: laga mat, hyra film och gå på promenad. Det blev franskt drama, animerat, hembakad pizza, pannkakor och mer promenerande än jag gjort på hela månaden.
Men oj vad jag trivdes! Det bästa är helt klart att vara med människor som känner en och som man inte behöver ställa om sig för utan bara vara. Vi bara njöt både hon och jag av varandras sällskap.
Söndags eftermiddag fick man åka hem igen då, skolan dyker ju upp måndag morgon i sedvanlig ordning. Men hon lånade mig en roman: Kärlek som befriar av Francine Rivers. En dramatisering av hur Gud sa till Hosea i bibeln att gifta sig med en sköka och älska henne. Fast den här boken utspelar sig på mitten av artonhundratalets västra Amerika: vilda västern. Jag har läst tre sidor ungefär, men får kämpa för att lägga ner den, redan nu. Jag FÅR inte läsa den nu, jag har massa läxböcker att läsa först!
Jag har två böcker och två häften att läsa, samt massa bibelläsning. Det är bra, men en roman lockar mig mer.
Jag antar att det kallas träning av karaktär.
Inte roligt alls. Suck....

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej syrran kollade in din blogg, imponerad av att du skriver så bra och ärligt. ses om tre v, ha de

2008-04-14 @ 19:14:33
Postat av: caroline

Kul att få läsa lite tankar av dig! Fick din blogg av Fredrik så då var jag tvungen att gå in och läsa lite. Visst är det härligt med syskon! Vad skulle vi göra utan dem? Det behövs inte att man gör så mycket heller, bara man får träffas. Jag har varit i din sits också när det gäller romaner :) Kan vara riktigt svårt att lägga ifrån sig en bra bok. Nu måste jag fortsätta chatta här.. :) men jag kommer fortsätta läsa dina memoarer :)

2008-04-14 @ 19:57:20
Postat av: Catharina

Hej skruttan!! Ja, det var en härlig helg! Har fortfarande inte kommit över saknaden... Vad duktig du är på att skriva!!

2008-04-24 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0