Det trodde jag inte när jag vaknade

Gud tar verkligen vilken dag som helst och gör vad han vill. Bara man tackar ja tack till hans förslag.
Helt vanlig dag i skolan och jobb på kvällen, blev inte riktigt som jag hade trott. Underbar undervisning alltså, inga tvivel där. Åke Carlsson, det säger ju sig självt!!!

Eller kanske inte för dom som inte hört honom..... =D

Träffade teamet inför redovisningen imorgon. Vi gjorde bildspel och lite annat. Pch bad för varandra, Maria grät, jag fick bekräftelse för min framtid och Sandra blev helad i ryggen. I ett kök i Sävja. Så kul alltså, nuförtiden kan man knappt be för en människa utan att den helige Ande kommer. Hon svaja runt länge och väl och vi drog upp henne på benen igen när hon var på väg att falla.

Ja, sen jobbade jag på kvällen. Inget märkvärdigt med det. förutom att när vi var klara satt vi på kontoret och väntade på att klockan skulle slå tio så vi fick gå hem, och så börjar en kille där ifrågasätta min syn och kristendomens syn på Gud och fråga ut mig om vad som lärs i skolan. Slutar med att jag sitter och vittnar för tre av mina jonbbarkompisar. Nu ber jag bara att de ska ha tagit emot något också. Det var det gamla vanliga på slutet. "Alla får tro på vad de vill om de känner att de behöver det men det funkar inte för  mig" och så vidare. Men ordet blev predikat. det var bara det Jesus sa. "Predika ordet".

Underbart att få göra rätt saker och se att det fungerar vart man än är att tro på att vad Gud har sagt, det gäller i alla lägen.
Gud välsigne dig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0