Nästan läskiga bönesvar

Hur gör man när man plötsligt börjar få stora bönesvar var och varannan dag?

Hela vintern har jag gått runt och önskat och bett om några stor grejer. Vissa av de sakerna har jag önskat mig i många, många år, men de har inte sett möjliga ut.
På något sätt är det ibland enklare att tro på bönesvar när de handlar om någon annan, någon annans bönesvar. Eller lättare att tro att Gud kan frälsa en tredjedel av Sverige i en enorm väckelsevåg, än att tro att Han vill att jag ska få de saker jag önskar mig.
Så, här har jag gått och önskat och önskat och önskat men tänkt, "nej, det kommer längre fram, när jag är mer vuxen, just nu är det inte rätt tid."
Och sen på bara två veckor så faller allt på plats.

Hur bemöter man böneämnen? Hur gör man?
Det hade varit lättare att uppmuntra någon annan att ta emot sina bönesvar, än att uppmuntra mig själva att ta emot dessa gåvor.

Jag är så överväldigad att jag inte vet vilken fot jag ska stå på.

Men det är ju också en uppmuntran. Om Gud kan ge mig vad jag behöver, då kan Han också låta mirakler hända i min framtid.

"Det är saligare att giva än att ta" står det i bibeln. Gibert Morris skrev i en bok att egentligen borde det stå " Det är saligare att ta emot än att giva". Jag tror att jag håller med honom i viss utsträckning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0