Annorlunda möte

Imorse vid elva hade vi förmiddagsmöte i församlingen. I början sa pappa, som ledde mötet: "jag tror inte vi ska ha något förmöte idag. Inga sånger, inget prat, inget alls. Utan vi ber lite tillsammans, sen får vår gästpredikant gå upp på scen och börja undervisa när hon känner att hon ska göra det".
Två timmar senare hade hon fortfarande inte klivit upp på scenen.
När vi sedan började be så var det en sådan mättnad i luften, atmosfären var så kompakt, att man nästan kunde se hur den helige Ande uppfyllde rummet.
Så vi bad en stund, sen blev vi alla tysta. Och tysta. Och vi bara satt där. I tystnad. När jag började vakna upp igen och började få vanliga tankar igen så tänkte jag att jag hade stått så i en kvart. Jag tittade på klockan. Det var inte en kvart, utan en timme. I en timme hade jag bara bett och sedan stått och suttit tyst tillsammans med alla de andra mötesbesökarne.
Och sen satt vi där. Efter ett tag la jag mig ner på bänken. Pappa läste några bibelord då och då, annars var det bara tyst och stilla.
Efter två timmar av att bara sitta/ligga/stå i Guds närvaro kom vi på att vi måste nog äta nått innan eftermiddagsmötet började, så vi blev tvugna att avsluta mötet.
Ja, sånna möten går man inte på varje dag, men sånna möten där Gud bara får ta över, det är de det händer mest på. Jag känner mig bara påfylld.
"Allt kött, var stilla."

Kommentarer
Postat av: PAPPA

Mer av detta slag.

2011-04-07 @ 07:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0