Fräscht!

Jag har lyckats få en av lillkillens förkylningar. Jag går här med snurrande huvud och en irriterad hals. Knaprar ipren och strepsil.
När jag var barn hade jag kikhosta vilket har resulterat i att än idag när jag hostar så hostar jag för kung och fosterland.
Det är ju jättefräscht att gå runt här och hosta som om hela ens orgsystem kommer välla ut genom munnen på mig vid nästa hostattack. Och hostattackerna kommer inte diskret heller. Jag tror att grannarna kommer klaga till värden snart.
I går var jag på förmiddagsmöte i Pingstkyrkan. Satt hela predikan och försökta att inte hosta ut hela min insida i nacken på grabben framför mig. Jag hörde inte mycket av den predikan. 

Det enda possitiva med att ha en irriterad hals är att man får äta glass. Gick till affären och handlade en imorse. Nått trevligt ska man väl ha som tröst när man kämpar med att hålla sitt organsystem på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0