Fiskar, Austen och solkonsekvenser

Egentligen borde jag sitta och plugga nu. Men det märkliga med läxor är att allt annat verkar så mycket viktigare. Just nu kändes det viktigare att skriva en liten rad på min blogg.
Det har dött en fisk i min fisktank idag. Och nu ser det ut som om en till har dött. Fast han ser död ut en gång om dagen, så jag ger honom nån timme till. När kompisarna börjar äta på honom så är jag nog ganska så övertygad om dödsfallet.
Inte vet jag vad fiskarna håller på med. Men det verkar som om varje gång jag reser bort tycker de att det är roligt att fira min hemkomst med att en av dem kola-vippar. Otroligt stämningsfullt. Känner mig så uppskattad när djur dör bara för att jag kliver in i ett rum.
Torsdags kväll till söndag morgon var jag nere i Bristol och hälsade på min kära bror som jobbar där för tillfället. På torsdagen var vi ute och åkte och tittade på  den vackra naturen, havet, solnedgången, de små engelska byarna osv. Stor del av sightseeingen fick jag göra till fots. Brorsan fick samtal sm han var tvungen att ta, så jag travade vidare till fots tills han plockade upp mig med bilen längre fram på vägen. Fick några fina bilder på solnedgången.



Torsdag: var ensam i hans rum, för han jobbade. Så jag tog min kamera och gick på en promenad.
England är verkligen vackert i den här delen av landet. Och här finns det hus som man faktiskt kunna tänka sig att bo resten av livet i. Små stugor med de mest magifika trädgårdar som är ett enda hav av blommor. Vakert!!! Och så några idisslande kor som glor dumt på en.
På kvällen var vi inne och drog runt i Bristol. Körde bil mest, men sen lite promenad och en kvällsfika.



I lördags var vi i Bath. Jag har länge drömt om att få se Bath. Det är nämligen så att jag är ett fan till Jane Austen, och Övertalningen, antagligen min favoritbok av Austen, utspelar sig till stor del i Bath. Så jag kände ju igen varannan gata där vi gick från filmerna. En otroligt vacker stad. Lite som Venedig på det sättet att den triggar din fantasi. Man kan verkligen se hur Anne Elliott och Kapten Wentworth glider fram i en park och pratar om allt som gick fel i deras historia, eller hur Cathrine Morland dansar iväg med Mr Tilney medan han skojar friskt med henne. Hur Lady Russel går och skvallrar hutlöst inne i samlingslokalerna.





I alla fall så var solens karaktär väldigt framstående under dagen, så både jag och brorsan kom hem med lite annorlunda solbränna. Jag har ett V under hakan och en illröd näsa. Brorsan har en illröd panna.
Inget kalas utan kra.... ja, i det här fallet bränna.



Övertaningen (2007) är en VÄLDIGT bra film! Se den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0