Jane Austen 4-ever

Förra helgen var jag i Bath och tittade på allt Jane Austen-aktigt jag kunde hitta. Denna vecka har jag tittat på Emma och delar av Förnuft och Känsla, två olika versioner. Har även letat upp en Northhanger Abbey på Youtube. Fick min rumskompis, som knappt vet vem Jane austen är, att titta och bli fullständigt kär i Övertaningen. Igår frågade hon om jag hade någon mer Jane Austen på lager, så då fick det bli Stolthet och Fördom med Kiera Knightly. Vår andra rumskompis som bor under taket kom också ner och tittade. (Man blir imponerad av killar som har tagit sig tiden att till och med läsa boken.)
Nu som grädden på moset har jag tagit fram och funderar på att läsa Stolthet och Fördom för typ tionde gången, fast den här gången på engelska.
Jag är ett Jane Austen-fan 4-ever! Go Mr Darcy!!!






Kommentarer
Postat av: Paulina

Jo de va Erik Saade de. Han va me och sjöng en låt som heter Manboy på uttagningen i år.



Personligen tycker jag att han är den nya Måns Zelmerlöw, som Måns va när han va med i Idol o ny i gemet. Erik Saade e tillsammans med Molly Sandén.

2010-05-31 @ 17:10:53
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Syrran

Gillar!!

2010-06-02 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0