Iiiiiiiiiih!!!!

Igår kväll satt jag inne i vardagsrummet och pluggade inför dagens prov. Jag hade brett ut mig över hela golvet. Det låg papper överallt.
Vägg i vägg med vardagsrummet ligger köket. Inne i köket höll min rumskompis på att laga middag. Hon är indiska, så som vanligt var det någon sorts brännande stark röra med ris. Samtidigt som hon lagade mat pratade hon i telefon. Jag kunde höra henne prata länge och väl med en vän på telefonen. Jag lyssnade inte riktigt på vad hon sa. Bara vissa brottstycken kom fram till mig.
Efter ett tag hörde jag hur tonen ändrades. Hon darrade på rösten och sa till sin vän på telefonen att hon skulle ringa tillbaka senare för det låg en mask i hennes ris.
Mask?
Sånna ord lägger man märke till. Så jag tittade upp från min böcker och lyssnade mer uppmärksamt.
Strax efteråt kom hon ut ur köket. Helt hysterisk. Hon skakar så stor hon är. Hennes röst darrar och hon är på gränsen till att börja gråta. Hon kan bara upprepa några få ord. "Mask i riset. Mask i riset."
Till historien hör att hon är vegetarian stackarn.
Jag försökte lugna henne innnan jag gick in och tog mig en titt på denna lilla mask.
Jag hade förväntat mig en liten rackare som slinkit in, men när jag fick syn på slajmet där han låg på skärbrädan så förstår jag att hon fick panik.
Det var ingen liten mask, det var en larv. Stor var den också. Jag sprang genast och hämtade kameran. Sånt här får man bara inte missa.








England är det förlovade landet för Health and Security. Verkar inte funka så bra. Husen kan inte ens hålla sånna här rackare utomhus.
I alla fall, jag fotograferade glatt innan jag tog hela skärbrädan och gick ut med den lilla rackaren, vackert accompanjerad av min rumskompis hysteriska läten då hon sprang långt ut på gatan för att slippa se den igen.
Jag undrar om hon någonsin kommer använda den skärbrädan igen.  

Kommentarer
Postat av: Pappa din

Hmmmm Av din bild att dömma så ser det mera ut som en snigel. Det brukar ibland räknas som delikatess. Tror du inte det var den medskickade " SÅSEN " ??

2010-05-20 @ 06:02:55
Postat av: Paulina

Jag tror också att det är en snigel, inget ovanligt i salladshuvuden, eftersom att det ser ut som att det har skivats på skärbrädan. Snigeln är salladsodlarens värsta fiende. Det lilla snigelexemplaret såg ut som en sådan "salladssnigel". Ett annat ännu otrevligare exempel är att vikten av att skölja sallad, alla salladssorter, bär o.s.v för att få bort det förorenade vatten som salladen vattnas med. I vissa fall avloppsvatten. Är det där uttrycket "lite skit rensar magen" kommer in?! (lång kommenatar =) )

2010-05-20 @ 19:51:05
URL: http://lillapaau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0