Det blir inge bra det här.

Sitter här på sängen omgiven av böcker och papper med datorn i knäet. Det är tänkt att jag ska skriva och vara duktig. Men jag har ett problem. Jag kan inte få datorn att läsa en CD-ROM jag behöver. Den innehåller en engelsk ordbok. Den gör mitt liv så mycket enklare när jag pluggar. Men nu funkar den inte. Surt.

Det jag inte gillar med dn här uppsattsen är att min lärare är så fokuserad på reglerna i lingvistiken att jag känner det som om jag inte kan skriva med hjärtat i den här uppsattsen. För varje gång som jag säger något av hjärtat i hans lektioner blir jag alltid sågad och jag känner mig mer och mer som en idiot för varje gång jag har lektion med honom.
Jag har ett speciellt intryck av Lewis, men det känns som om jag skriver vad jag verkligen hittar och ser när jag analyserar texter av C. S. Lewis, det kommer inte anses som lingvistik utan dumma åsikter.
Så jag vill inte göra denna uppgift, för jag vet att den kommer bli sågad. Allt annat från mig blir sågat.

Det är inge lätt jobb att vara student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0