Prinsessbröllop

Idag har jag suttit framför TVn nästan hela dagen och firat kronprinsessan Viktorias och nu prins Daniels bröllop. Vilken sagodag!
Jag vet att alla som läser har sett det mesta själva så jag tänker inte beskriva dagen. men jag skulle vilja lyfta fram mina favoritdelar.
För det första: STOR eloge till prästerna. Det var en otroligt bra vigsel. Valet av texter och talet han höll var fullständigt perfekta. Det var ande i det talet. Ord att leva efter.
För det andra: bravo Viktoria och Daniel för att ni har lyckats hålla det enkelt trots all pompa och ståt. Och tack för att vi fick vara med och fira er.
För det tredje: Alla tal idag. Viktoria på gården var fenomenal. Hon var enkel och vanlig fast med en kunglig toutch. Även Kungens tal som brudens far var underbart, speciellt hur han började med att hålla tal till drottning Silvia. Också Olle Westling var så behagligt naturlig. Men bäst av alla var ändå prins Daniel. Efter det tal han höll blev han accepterad som en kunglighet och vann folkets hjärta. Den mannen är verkligen kär i sin fru! 
Sist men inte minst: brudvalsen. de dansade så vackert! Det var som att titta på Askungen Live.

"Vad är väl en bal på slottet..... Alldeles underbar!"

Ja, stort grattis Viktoria och Daniel. Hoppas ni får leva lyckliga i all era dagar som i alla de andra sagorna. Vi tror på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0