Förfrågningar

Okej, detta är aningen ovanligt. Fick precis önskemål på ämnen att skriva om.

Okej, för det första: DET ÄR VARMT!!!! Jag tycker synd om mamma som måste stå ut med mitt humör i denna tryckande värme. De har sagt i några dagar nu att det ska börja åska, och jag går här och längtar, men inte kommer det någon åska. Längtar sååå efter åska. Inte bara för att det är skönt när det laddar ur, men för att jag älskar att titta på åska. Åska för mig är lite som regnbågen var för Noa. Åska påminner mig om hur rädd jag brukade vara, och hur jag sen blev andedöpt samma kväll som ett av de värsta åskovädrena i Smålands historia drog in, och hur jag sov som en stock genom hela åskovädret. Varje gång himlen klyvs av detta magiska skådespel så påminns jag om hur hela jag är så förvandlad av den Helige Ande. Underbart!

Mer? Tja, han ville få höra om lättjan. Den vet jag inte om jag kan skriva jättemycket om. När jag inte jobbar på jobbet så jobbar jag hemma med små projekt här och där. Just de senaste dagarna har jag dock inte orkat nått i hettan. Jag har bara orkat tjura.
Här om kvällen så åkte faderskapet och jag och badade i en väldigt grund sjö. Om man är lång och sträcker på sig så är det fullt möjligt att promenera rakt över sjön. Lite udda.
Men det är en otroligt vacker sjö! Så vi låg där i vattnet han och jag, det var helt stilla, inte en människa. Det enda som hördes var ett rådjur som skällde i skogarna och fiskar som slog. Jag låg där och flöt och beundrade solnedgången och tänkte, oavsett vart jag åker i världen så finns det ändå ingen vackrare utsikt än denna: en blank sjö i solnedgången där solen sänker sig bakom gröna kullar och sänder sina strålar ner på tallskogen och färgar de långa ståtliga stammarna mjukt oranga. Bara tanken på hur detta land ser ut gör mig varm i hjärtat

Mer då om lättjan? Tja, jag läser så att ögonen står i kors på mig. Jag har inte läst så här mycket sen åttan! Jag har en hel hög av böcker jag har läst ut, och en annan hög med böcker som väntar på mig. I förrgår läste jag ut en bok på över tusen sidor. Den var väldigt bra så den slukade jag på fyra dagar. Det är så KUL att läsa!

Ni får läsa mer om hammocken i ett annat inlägg.
Hej kollikock!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ser vi fram emot att få Hamockrapport så småningom. Du måste hålla dina kära läsare med något att läsa. Viktiga läsare

2010-07-12 @ 21:06:42
Postat av: Syrran

Jag kan inte hitta nån länk till din andra blogg, kan du skicka eller lägga ut på bloggen?? Pplt

2010-07-20 @ 00:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0