det här börjar störa mig....

I våras när Jill vann Talang på TV4 tyckte jag mest att det var en kul grej att jag hade hittat en människa som ser precis ut som jag. Men nu har det hela börjat få bakslag. För folk tror att jag är hon.
Förra veckan när jag var på Europa Konferensen på Livets ord var vi på en konsert. Innan konserten satt vi och pratade lite och då märkte jag en kvinna som tittade så otroligt ingående på mig. Till slut tog hon mod till sig och frågade "Jill?"
"Nej, men jag är lik henne" fick jag säga. Då sa hon att hon hade tykt att jag skulle sjunga för henne. Känns lite dumt. Jag hade kunnat sjunga, men det hade inte betytt något för jag var inte Jill.

Samma sak hände igår när jag klev in i en affär. Affärsbiträdet var inte särskilt bra på att sälja. Vi sa att vi tyckte att något var snyggt och hon bara packade ihop det och gick iväg med alltihop för de skulle inte hänga på den platsen längre. Hon hade ju kunnat visa dem för oss. Jaja, i alla fall så tittade hon på mig som om något underbart precis hade hänt henne. Sen kom det:
"Jill?"
Och jag upprepar:"Nej, men jag är lik henne." Och hon gick besviket sin väg och muttlade om att hon hade velat att jag skulle sjunga.

Snart får jag gå ut solglasögon när jag går på stan. Kanska blondera mig. Då skulle jag inte bli tagen för någon jag inte var och sen behöve stå ut med besvikelsen när jag inte är någon de vill träffa. För detta börjar störa mig....


Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag förstår det, fy vad irriterande. Du får skaffa en tröja med en bild på henne med text under "nej, men jag är lik henne!" Vore najs!! =)

2010-08-13 @ 14:22:04
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Storasyster

Men jag känner dig och jag blir aldrig besviken när jag känner igen dig!! Och du får gärna sjunga för mig!!! PS. Stakars Jill, måste hon sjunga för folk när hon rör sig i den offentliga miljön??

2010-08-17 @ 20:15:42
Postat av: Emma

Du får gärna sjunga för mig med :D. Älskar att höra dig sjunga! I USA kan man tjäna riktigt med pengar på att vara look a like, kanske skulle kunna funka i Sverige med?

2010-10-05 @ 23:45:08
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0