Hör du mig?

Den behöver en andra vers och en hel del jobb, men här är i alla fall en början.

Det händer att jag undrar
över bönen jag beder
Jag undrar om den kommer fram.
Jag ropar ut ur dalen
utan väg, utan ledning
Jag undrar om jag kommer fram

Fastän du lovat mig
att aldrig lämna mig

Du som tänder stjärnor
Du som gav vår jord
Hör du att jag ber dig om ett ord?
Du som ser den svage
Du som hör ett barn
Hör du att jag ber dig om ett svar?

Vilsen och förtvivlad,
jag behöver din ledning
Jag längtar få höra din röst
Höra hur du viskar
ut mitt namn mitt i öknen
Känna du släcker min törst

För du har lovat mig
att att aldrig lämna mig

Du som tänder stärnor.... 

Den som söker han finner
Det har Du ändå lovat
och det Du har sagt, det är sant
Så fast jag ínget känner
kan jag tro att du hör mig
Jag vet att min bön kommer fram

Jag vet du lovat mig
att aldrig lämna mig

Du som tänder stjärnor
Du som gav vår jord
Du hör mig när jag ber dig om ett ord
Du som ser den svage
Du som hör ett barn
Du svarar när jag ber dig om ett svar

Nanananana.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0