Svininfluensaminnen

Jag hittade just ett utkast på min mail. Det är ett mail jag skrev en natt mitt i min svininfluensaperiod när jag var trött på sjukdomen. Den värsta natten jag hade. Jag hade panik, men visste att det inte skulle hjälpa att skrämma upp alla runt omkring mig, de kunde inget göra i alla fall. Så jag skrev ett mail till de där hemma utan att skicka det. Det fick mig att må bättre. Nu när jag läser det och jag är frisk, tänkte jag lägga ut det här. Så får ni nån idé om hur de där veckorna var att genomleva.


Klockan är tio i fyra mitt i natten. Jag har för ont i lungor och hals för att kunna sova. Så fort jag lägger ner huvudet så sätter ett tryck igån över lungorna som får mig att få panik. Så då byggde jag upp så att jag skulle kunna sova halvsittandes. Hjälpte inte. Halsen blir väldigt irriterad och jag kan inte sluta hosta. Jag hostar så att hela halsen svider. Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart! Jag är urtrött för jag har inte sovit ordentligt sen i måndags. Jag vill bara sova. Men allvarligt talat, jag undviker att sova nu, för jag vet hur jobbogt det är att sova. Man vaknar och hostar sig svettig. Lyckas somna om lagom tills det är dags att vakna igen. Och inatt är det värre än någonsin. Det där trycket över lungorna är läskigt.
När jag gjorde det där testet så var en av frågorna: Känner du att du måste sitta upp för att kunna andas. Svarade man ja på den frågan skulle man genast ringa 999 (englands 112) Nu sitter jag här och får panik när jag lägger mig ner för trycket över lungorna blir så högt att jag inte kan andas och jag sätter mig genast upp. Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ringa eller avvakta eller är jag bara överorolig så att jag inbillar mig saker värre än de är?
Jag ska inte skicka det här till er Ni skulle bara oroa er.
Jag önskar jag var i Sverige. Så mycket enklare att kontakta folk där. Här känner jag mig bara avskärmad från världen.
Jag vill inte till sjukhuset!!!! Jag vill inte vara så sjuk: Jag blir aldrig så sjuk!!!!!!!!!!!!!!! 
Jag kan hosta i en timme, riva upp massa sår i halsen för att försöka röja luftvägarna. Om jag sen inte hostar på några minuter så blockeras det igen igen allt som jag jobbat så hårt med att öppna upp. Det här är deffinitivt en av de värsta sjukdomarna jag någonsin har upplevt.
Den gamla kikhostan gör ju inte livet enklare precis.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Usch vad hemskt, jag förstår precis vad du menar med att det hade varit skönt att vara hemma.



Vad som jag ändå skulle tycka va skönt om jag va i din sits, är att skulle man behöva akut hjälp så vet man vart den finns och man skulle kunna göra sig förstådd. Jobbigt dock med allt pappersjobb de kan bli, bara för att man e från ett annat land =)



Glad att du mår bra igen =)

2010-02-25 @ 12:58:01
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Paulina

.. föresten, snygg design kompis!

2010-02-25 @ 12:59:00
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Syrran

Fy, vilket HEMSKT mail!!! Jag gråter ju nästan! Du får inte bli så sjuk igen utan att genast be om hjälp! Fy på dig!

2010-02-26 @ 11:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0