One fine day

Idag har man äntligen fått komma till skolan och träffa sina lärare och klasskompisar. Fått information om lärarna och kurserna, fått se lokalerna och välja kurser. Jag ska göra fem olika kusrser det här året.

Introduction to the Structure of English
Academic Culture and Value
Exploring Speech, Style and Genre
Focus on the Classroom
Preparation for Cambridge Cae

Och sen fick vi vår första uppgift. Ska skriva en uppsatts på 800 ord till på måndag om "the relationship between motivation and self-regulation."
Och detta ska tydlgen vara en lätt uppgift. Så det är bara att sätta igån. Schemat ser ut som så att vi har föreläsningar tisdagar och onsdagar. resten av veckan har vi egen studietid. Det blir många timmar i biblioteket. Längtar bara till torsdag när jag ÄNTLIGEN kan registera mig och få mitt ID-kort. Blir så mycket lättare då.

Ja, sen har jag redan fått två vänner på programmet. De läser en annan inriktning, men det gör inget, vi har en hel del kurser tillsammans i alla fall. De kommer båda från Ungern. Kände inte varandra innan de träffades idag. Men vi gled runt på området en stund. Sen gick vi till Tescos och handlade, gick hem till brorsans lägenhet och lagade mat ihop. Vi satt väl och pratade ca två och en halv timme. Sen var de tvungna att gå. Men vi ska träffas imorgon eftermiddag jag och den ena tjejen. Sen har vi redan planerat en picknick till på torsdag.

Det har varit en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0