En vacker dag kommer ni gilla vad ni läser här igen. Tills dess....

En kompis från högstadiet och gymnasiet kontaktade mig för ett tag sen och sa att hon vill komma till England och hälsa på. Har knappt träffat henne sen gymnasiet. Men nu har vi iaf bestämmt att hon kommer tillsammans med en kompis den 18 nov till den 25.

Efter att vi hade bokat det insåg jag att det är de kommer till Luton ca 36 h efter att jag själv har kommit tillbaka från Sverige och brorsans bröllopp.

Tittade i almenackan imorse och fick mindre hjärtsnörp när jag nsåg att det typ är två veckor kvar. De måste vara nervösa. Jag borde vara nervös. Jag har inte skaffat kläder än. Har bett min rumskompis fälja med som smakråd. Hon är indiska, så jag kanske kommer i sari. ;)

På tal om att köpa kläder, jag har gått och spanat på en kappa i veckor. Men den är en aning dyr. Men idag gick jag in där igen (debenhams, vad trodde ni) och just den jackan är på rea, samt om man spenderar 30 pund får man en kupong på 15 pund att handla för nästa gång man kommer. Blir bra när jag ska handla bröllopskläder.

Jag kan nog fortfarande inte riktigt begripa att min bror ska gifta sig. Eller att jag är så lugn över det hela. Men jag antar att när man vet att det är rätt är man lugn över hela grejen.

Det var virrigt det här. Men det händer inte så mycket dråpliga grejer i mitt liv just nu. Mina nya vänner är alldeles för ordentliga. Jag kanske behöver besök av några vilda svenska för att lätta upp stämningen lite.

Kram alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0