Mina händer värker och benen är täckta av blåmärken. Tack vare Kamprad

Jag gjorde något i lördags kväll som jag kan lova inte en enda person gjorde i hela Sverige. Jag röstade på Sverige i Eurovisionslagerfestivalen. Ni kunde inte det. Men jag var inte i Sverige. Haha!
Jag har aldrig tittat på Eurovisionslagerfestivalen som jag gjorde i lördags. Under inledningen putsade jag fönstrena, Under några låtar dammsugade jag och låg på knä och torkade golven med en kökstrasa (Vi har så få golv att det är inte lönt att köpa en svabb. Dessutom är det svårt att hitta en. Alla har ju bara heläckningsmatttor.) Resten av bidragen och större delen av röstningen storstädade jag toaletterna och inredde dem med lite nya detaljer.

Anledningen till allt detta städande är att Brorsan har köpt nya möbler och annat smått och gott till lägenheten. Så nu finns det äntligen (en och en halv vecka innan jag åker till Sverige och har i fem månader levt ur en resväska) en byrå på mitt rum. Och så har han även köpt sig ett skrivbord som står på mitt rum. Och så finns där äntligen en tavla. Så mitt rum är jättefint pch mysigt nu. Man vill knappt gå därifrån.
På brorsans rum finns det äntligen garderober. Och han har satt belysning på dem. Så det blev jättemysigt. Han har även satt upp flera tavlor på sitt rum. Och så finns det äntlign en tavla i vardagsrummet. Så nu börjar det likna ett mycket fint hem här.

Allt detta inhandlades på IKEA (som de svenskar vi är) vilket ju också innebär en hel del skruvande. En hel dag höll vi på min bror och jag. Från åtta på morgonen till ett på natten skruvade vi konstant. Man klättrade runt bland plankor och skruvar och verktyg och lyfte upp och sänkte ner. Och varje rörels måste vara väldigt kontollerad för att man inte ska förstöra något. Så det var lite som att delta i ett tolv timmar lång yoga-pass. Men ändå lyckades man ju slå in i en del saker eller sätta ner knäet på en skruv som låg pågolvet. Så dagen efter vaknde jag med träningsvärk i hela kroppen och ben som var täckta av blåmärken. Och händerna värkte av allt skruvande.

Som ni kanske förstår så blir det en hel del kartonger på sånna här jobb. Vi gjorde min toalett till kartongrum. När allt var upppackat var det omöjligt att ta sig in där. Hela rummet var helt fyllt.




Under kartongerna ser man annars ett badkar, en toalettstol och ett handfat. Det tog fyra tre resor till soprummet för att römma det och en resa medsopsäcker med sopor från detta rum och annat vi plockat på oss eller bara slängt iväg när det var i vägen.
När möblerna var ihopskruvade så var brorsan tvungen att åka iväg över natten och jobba. Så jag lämnades med städningen. Jag städade och småplockade från mitt på dagen till ett på natten.

Men fint blev det
Här sitter jag och skriverj ust detta inlägg. I mitt görna rum.
.

Och detta är toaletten utan ett berg av kartonger.



Det känns lite snopet att nu när alla de där planerna man hade för hur man skulle göra rummet och sin toalett fin äntligen har blivit verkligehet, ja då ska man flytta ut.
Sånt är livet. Bygg upp med bra kvalitet, och ge det vidare, för att själv åka och bygga upp nästa ställe.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Det gjorde ont i hela mig när jag läste det om att sätta ner knäet på en skruv. AAJ! Men vad härligt med nya möbler...för en liten tid.....kommer osökt att tänka på fortsättningen av den frasen....vi leva här med mycket möda o stort besvär!



Passar dock in lite på ert jobb med IKEAmöblerna.

KRAM

2009-05-18 @ 18:59:19
URL: http://veteskivan.blogspot.com
Postat av: Emma

ser mycket fint ut! :D. Det där tidningsstället som står på skrivbordet bör ju va bland det mest svenska som finns! så Ikea! :P.

2009-05-19 @ 23:52:07
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0