Abstinens

Som vanligt nar jag inte varit dar pa ett tag sa borjar jag fa bilder av skogen i mitt huvud. Nar jag var hemma sist hann jag inte ga dit. Sa nu har jag en farlig langtan efter att krama ett trad, leka inte nudda mark och hoppa mellan stenar. Jag kanner en stark dragning efter att fa plocka svamp.
Det ar ju normalt. Det gor ju alla. Sitter framfor datorn en tisdag morgon och drommer om svamp.
Dessutom borde jag inte det. Sist jag plocade svamp slutade det med att jagsatt och rensade svamp i tretton timmar i streck. Och dagen efter hamnade jag pa vardcentralen.
Hemlangtan kan man inte styra. Den  funkar som den vill. Vill den plocka svamp, sa vill den plocka svamp. Ingen disskussion.



Huvudvark har jag ocksa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0