Busted!

Okej.
Det var jattefint vader idag. Stralande sol pa en klarbla himmel. Blommorna har slatt ut, traden ar grona och alla de engelska buskarna ar perfekt klippta och tackta med nya mjuka lov.

Jag var pa vag hem och jag visste att jag var ensam hemma, inget speciellt att skynda mig till. Sa jag plockade upp min bok ur vaskan, la min jacka pa en avskild grasplatt och la mig pa jackan. Dar lag i narmare tre kvart och njot av lukten av graset, de nyvackta insekterna som just har vaknat ur sin vinterdvala och kanslan av sommarlov som spred sig genom hela kroppen. Och naturligvis min bok som ar valdigt bra. Jag ar omgiven av buskar sa ingen kan se mig fran nagot hall. Bilar akte forbi och folk gick forbi. Inte en manniska kan se mig.

Sa dar ligger jag utan ett bekymmer i varlden. Nojd med att ha hittat en avskild del av varlden pa detta fina omrade kontoret finns pa.

Och in stegar en kvinna med bestamda hur-var-det-ha-da-steg och sager "Goddag". Hon har uniform pa sig och ar tackt av ID-brickor.
Jag ar fast!

Sa har ar det va. England ar overvakningskamerans forlovade land. Det finns fler CCTV (overakningskamera) i UK an vad det finns i resten av Europa gemensamt.

Sa jag har alltsa fastnat pa en overvakningskamera. "Det ligger en manniska i solglasogon och hatt i parken vid rondell 5b" Narmaste vakt pa runda skickas att kora bort den drogade medvetslosa manniskan fran det fina kontorsomrdet.

Jaha, nu har man blivit kriminell ocksa.


Nar hon insag att jag inte ar ett bombhot sa pratar vi lite istallet. Hon var jattetrevlig. Sen visade hon mig en annan vag att ga hem, lite narmare an den jag brukar ta. Sen misstanker jag att hon rapporterade tillbaka till centralen att hotet var avlagsnat.

Hotet gick hem och och laste ut sin bok.

Riktigt bra bok forresten!

Kommentarer
Postat av: Julia Nordh

Ha ha ha, riktigt roligt!

2009-04-22 @ 13:37:06
Postat av: Emma

Haha! Fy vad jobbigt än då!

2009-04-22 @ 19:05:09
URL: http://emange.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hm...väldigt vad ni blir populära hos polisen när ni kommer till england...både du och david har ju haft möte med dem :)

Ni kanske passar på att leva ut era skurkdrömmar nu när ni inte befinner er i sverige?

2009-04-23 @ 10:37:04
Postat av: Anonym

Sara: skrattar hysteriskt ;-)

2009-04-23 @ 21:33:28
Postat av: Syrran

Du e´ obetalbar på att kunna uttrycka dig itext!!



PS. vad var det för bok?

2009-04-29 @ 04:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0