Studsbollminnen

Jag hittade en studsboll här i lägenheten igårkväll. Nu sitter jag här vid datorn och leker med den lilla bollen och minns de gamla goda tiderna då jag, och mina bästisar Johanna och Emma var hemma hos Johanna i hennes källare och lekte med våra studsbollar. Vi samlade på dem tillsammans nämligen. Som mest hade jag 35 stycken, och varenda en har ett eget namn. Jag kommer inte ihåg alla, men de flesta kommer jag nog ihåg i alla fall. Vi brukade leka att vi var döttrar till folk som jobbade på zoo och en gång fick vi följa med på en expedition till någon djungel någonstans. Där upptäckte vi en ny ras som var just dessa studsbollar. Vi tog med dem hem och tränade dem att göra konster. Så vi var nere i källaren hos min granne, hos Johanna, och studsade dessa bollar i det oändliga mot väggar och golv och upp i taket och nerför trappan. Ibland var vi till coh med ute och cyklade och studsade dessa små "djur" bredvid cykeln.
Jag har aldrig haft något bra bollsinne. Men studsbollar kan jag.

Ja, det är trevligt med en resa längs med Memorylane då och då..... =D

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag älskar sådana minnen, särskilt när man minns saker med glädje och inte med melankoli =)

2011-02-19 @ 15:32:28
URL: http://lillapaau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0