Drömfabriken

Jag väckte mig själv inatt av en dröm. Först gjorde den mig rädd, sen började jag skratta över det absurda med den.
Hur det nu var så drömde jag först att min syster hade blivit till fångatagen av någonsorts Inka stam och skulle bli avrättad genom halshuggning. I publiken till denna avrättning fanns jag och de flesta i min familj. Vi skulle befria henne. James Bond-style.
Hur det nu var så smugglade vi till henne en liten apparat som hon skulle trycka på så skulle de ge ifrån sig ett hemskt ljud som gjorde att all höll för öronen i smärta vilket gjorde att vi kunde rymma därifrån med min syster.
Planen funkade och snart sprang vi där ifrån allihop.

En stund senare så drömmer jag samma dröm en gång till. Väldigt udda. Allt är precis likadant. Vi sitter på samma ställe i publiken. Samma utseende på personerna omkring oss osv. Med ett undantag. Nu var det min ena bror som skulle avrättas. Vi försökte samma sak en gång till. Smugglade till honom denna lilla sak, som liknade sånna där saker man får på restauranger som piper när maten är klar, men han bara blängde på oss med sin typiska "vad sysslar ni med era dumgökar"-blick och sen blev han halshuggen. Och jag vaknade med ett ryck.

Jag är bara glad att det inte finns några sånna där inkastammar i Sverige.


Sen pratade jag med min kära mor i morse och hon berättade att min bror hade drömt att han körde bilrally med Målle Lindberg som kartläsare och publiken var björnar och kaniner och andra djur som stod upp och klappade händer, eller kanske hovar, ramar och tassar.

Den mänskliga hjärnan måste vara den roligaste plats som finns i universum!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Ibland undrar jag hur du får till det, fast å andra sidan så i förrgår natt så drömde jag att jag va en militär. Typ insatsstyrkan! En man hade letat sig in på våran bas med en gisslan och vi skulle så snabbt som möjligt hitta honom.



I efterhand när man tänker på storyn så är det ju helknäppt att som kidnappare ta in sin gisslan in i sin fiendes tillhåll... inte så smart... men men, drömmar e inte alltid så smarta.



Din brors dröm var lite rally/snövit- inspirerat!

2010-10-21 @ 10:38:39
URL: http://lillapaau.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ja, det måste ju vara en syster för att förstå att man ska trycka på lilla apparaten... ;-)

2010-10-27 @ 19:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0