Efterlyses: sittdynor

Pappa påpekade lite diskret att det inte var nått nytt på bloggen, så jag får väl skriva lite så att han har något att läsa.
Jag sitter i pappas kontor på hans företag Vi har spanat efter nya utemöbler på blocket i ca en timme nu. Hittade inget. Allt är redan sålt när vi ringer.

".... det är ju jämt utsålt..." (med skånsk dialekt, Eva Rydberg)

Jag har ett projekt som jag ska utföra denna sommar. Jag ska rusta upp och göra fin min gammelfarmors gamla hammock. Jag har önskat mig en hammock så länge jag kan minnas. Det fanns en hemma innan jag var född, men det hjälper ju inte mig. Men nu ska jag i alla fall få ta fram, göra ren, måla om och klä om taket denna gamla hammock. Jag köpte färg idag. Det kommer bli en något annorlunda hammock. Lite udda färger. Jag hoppas bara att jag kan hitta och köpa rätt dynor till den! Har letat runt ganska mycket idag och hittar inget som passar min smak. Jag får väl åka till England för att hitta det. Engelska möbelaffärer och jag är väldigt sams. Även om jag aldrig har stött på att de ens säljer utemöbler där nere. Det är kanske för blött för att någon ska vilja sitta ute.

Det hände en lite rolig sak idag.
Jag var ute på stan och tittade i affärer. I en väskaffär jag var inne i så var det några väskor som fångade min blick när jag gick förbi och jag tänkte att de var de snyggaste i affären och jag skulle faktiskt kunna köpa dem. Sen visade det sig att de alla var av samma märke, och det var det engelska märket som min egen kära handväska. Jag tror nästan att jag har fötts i fel nationalitet när det gäller kläd- och inredningssmak. Inte för att jag gillar hur det ser ut hemma hos folk i England, men jag gillar deras möbelaffärer. 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ämnen att skriva om : Hamokprojektet. Pappas nya verkstad som gör detta projekt möjligt. Värmen. Lättjan. m.m.

2010-07-10 @ 12:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0