Äntligen!

I höstas fick jag höra talas om en plats som ligger väldigt nära Luton som heter Wrest park. En herrgård eller vad man ska kalla det, med en stor vacker park. Som alla de vackra hus man har sett i alla de där Jane Austen-filmerna man sett sen man var barn, och läst om i varenda fånig Barbara Cartland-bok som finns. Hur den nätta lilla hjältinnan vandrar omkring i den magnifika trädgården. Det är blomdofter och balustrader och broar. Hemliga små mötesplatser.
Jag har alltid velat gå runt på en sån plats,bara gå runt och njuta, titta på det vackra huset och låta fantasin skena iväg.
Idag ÄNTLIGEN blev det av. Jag har spenderat en heldag i Wrest Park med min huskompis. Varm dag, otroligt vackra omgivningar, och en Bollywood-film-låt fast i hjärnan. Så jag har fantiserat om nätta små hjältinnor som rider i damsadel i en "riddräckt som framhäver hennes kurvor ypperligt trots att den var några år gammal" och samtidigt gått runt och dansat indiska danser. Salig blandning av kulturer. Men det har varit en helt enkelt perfekt dag. Jag är mycket nöjd med livet idag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0