Brrrrrrr....

Något smarthuvud kom på att om man stänger av värmen i mitt rum medan jag var hemma i Sverige och firade jul kunde man ju spara lite pengar på elen.
Dom glömde bara bort att sätt på den igen.
När jag kom tillbaka till Luton i torsdags var mitt rum fullständigt iskallt. Och det är det fortfarande, fyra dagar senare. Blir inte bättre av att det tog mig två dagar innan jag fattade hur man skulle sätta på värmen. Jag har lyckats komma på vilken ratt man ska skruva på. Men inte åt vilket håll eller hur mycket. Så här om natten när jag försökte skruva upp den tror jag att jag stängde av den igen.
Jag kan inte vara där! Det var så kallt idag att jag började huttra och förlorade känslen i mina fötter.
Jag har försökt samla värme de senaste dagarna. Det gäller att hålla dörren stängd i alla lägen. Och vara där så mycket som möjligt också så att man avger tillräckligt mycket värme för att slippa frysa ihjäl under nattens gång.
Idag försvann all den värmen ut genom ytterdörren.
En man från the Gas Company kom och installerade en grej till vår gasmätare. Och tror ni inte den finns inne på mitt rum. Så både min dörr och ytterdörren stod på vid gavel en halv evighet medan han var ute i sin bil och hämtade sina verktyg.
Snacka om att elda för kråkorna.
Suck sa jag i mitt hjärta när jag riktigt såg hur värmen flyttade hemifrån.
Tillslut fick jag nog av det extremt kalla huset och gick till biblioteket bara för att bli varm. Så här sitter jag nu och njuter av att ha känsel i mina hälar.

Imorgon börjar lektionerna igen. Har ett nytt ämne den här terminen. CAE Cambridge. Mer grammatik och språkstruktur.

Ha de fint


Kommentarer
Postat av: Store bror

Varfor inte bara ga hem till min lagenhet som star och haller en sisadar 25+...

Finns till och med sysslor och pysses att fixa med da du trottnar pa att plugga HAHAHA!!!!

2010-01-12 @ 10:49:51
Postat av: Pappa

Nästa gång du fryser. RING PAPPA

2010-01-14 @ 11:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0