Strul!!!!

Ja, vad ska man säga.
Är jag ovanligt ouppmärksam eller ska sånt här bara hända mig med jämna mellanrum för att hålla mig på mattan?

Idag går jag till skolan för första gången, med hjärtat i halsgropen. Går upp fyra timmar innan skolan startar för att samla mod och förbereda allt och går sen dit en timme tidigt. För att vara på den säkra sidan.

När jag väl har tvingat mina fötter att gå genom huvudentrén möts jag av fler förvirrade elever och en massa människor i röda tröjor. En avde röda ropar till mig från bakom en säkerhetsspärr hur jag ska komma förbi spärren. Väl framme hos kvinnan frågar hon mig om jag ska registrera mig. Ja, säger jag. När, frågar hon. Ingen aning svarar jag. Och här börjar historien.

Hon tar fram en lista och jag säger namnet på mitt program. Hon tittar. Och tittar. Och jag tittar. Min kurs finns inte med i hennes lista.

För att få hela bilden klar ska ni veta att det har varit strul hela tiden från det att jag blev antagen. För först fick jag ett antagningsbevis. Och svarade på det. Några veckor senare ringer jag dom med en fråga. Och jag finns inte i deras register. De skickar ett likadant brev till. Jag bekräftar det med.

Sen i somras tog det en evig tid innan jag fick mitt informationspaket. Så jag ringde dem. Jag fanns inte med i registret då heller!!!

Är jag förföljd av onda databaser?

Men de sa att det är nog ingen fara, jag fanns säkert med där nånstans. Informationspaketet kommer om två-tre dagar.
Det tog tio dagar innan de där papprena kom.

Tillbaka till idag. När hon inte kunde hitta min kurs gick hon och pratade med en kollega och kom tillbaka med beskedet att jag är på fel campus.

WHAT!?!?!?!?

Jo, jag ska egentligen registreras på Bedford Campus, fyra-fem mil bort.
Det kan inte var möjligt sa jag, jag ska ju gå här i Luton, jag har ju varit på prorammet och hälsat på dom, jag vet var lokalerna är.

För att göra en lång historia kort.

Det visade sig att jag blivit antagen till en annan kurs än den jag sökt till.
Den jag blivit antagen till ligger i Bedford. En annan stad. Och är inte alls vad jag vill läsa.
(Till mitt försvar: namnen var väldigt lika, jag trodde att det var rätt kurs.)

Efter många om och men får jag iaf ett papper att fylla i, går upp till mannen som har hand om kursen jag vill gå, pratar med honom, han skriver under och nu borde jag få byta till rätt kurs.

Det löste sig ju. Men visst är det bra typiskt!!!!!

Ja, det var första dagen på universitetet. Kära nån, vågar jag gå dit imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0