Imorgon då?

Imorgon kväll har jag varit i England en vecka. Känns som tre.
Vad har jag gjort då?

Ja, fått reda på att jag är på fel campus, inte kunnat registreras som man ska och gått och surat över det. Synd att man inte fick göra det den här veckan när det är mycket lugnare.
Strosat runt. Varit på informationsmöten som informerade om saker som var ganska självklara för mig som inte bor i korridor och har bott här redan ett halvår. Försökt skaffa ett bankkonto, hoppas bara det funkade för igen (!) var det lite strul med mina papper. Försökt registrera mig hos en doktor, fick bara ett papper av en tjurig sköterska med kort ton (varför måste många sköterskor vara så otrevliga, är de missnöjda med jobbvalet eller?) att fylla i hemma och komma tillbaka nästa vecka.
Ja sen var det helg. Den spenderades med att städa ur kyrkans förvaringsutrymmen. Vi röjde ut allthop på golvet, sen stoppade vi in det igen. Lite grejer åkte till tippen.
Hade jag varit den som bestämde där hade jag slängt hälften av vad vi stoppade in igen. de sparade saker de inte har använt eller sakant på år. Men "de kan ju vara bra att ha någon gång." Visst, bara du kommer ihåg allt du har i garderoben och inte köper nått nytt. Kära nån.
Söndag. Möte. Pastorn hade skadat sig så han var hemma sjuk och mötet var ett lovsångsmöte. Det bästa på hela det mötet var den lilla killen jag fick hålla i knäet. Han har inte lärt sig gå än, men han dansar gärna ändå. Och så var det riktigt bra lovsång idag. Söndag eftermiddag. Suttit vid datorn och laddat p3spelare till mig och brorsan. Komprimerat filmer och rippat skivor osv.
Imorgon? Ingen aning. Kan inte hitta något schema. Har en känsla av att det går att hitta på mina personliga sidor. Men har inte tillgån dit än.

Ja, välsignelser till er alla. Det är det bästa jag kan skicka på sånt här avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0