Datadilemma

Markligt vad det lutar at gront nu. Sjalv ar jag svag for det tokiga. Men den grona ar sa fin... Svart.... alltsa svarigheten, inte fargen.

Nog om det.
Som ni marker sa skriver jag utan svenska bokstaver. Det har sin forklaring.

Brorsans dator har inte haft den basta halsa ett bra tag nu sa igar kvall ominstallerade brorsan och kollegan den. Med engelsk hardvara.
Nu ar tangentbordet installt pa att vara engelskt tangentbord. Sa trycker jag pa vara kara svenska bokstaver sa far jag punkter och kolonteckan osv. Och andra tecken har flyttat sig. T.ex. @ tog mig halva morgonen att hitta. Jag kande mig helt handikappad nar jag inte kunde kolla min mail, for jag kunde inte skriva min mailadress.

Men, jag har fatt hora att det finns hopp om framtiden. Det ska tydligen ga att stalla in den p[asvenskt beteende igen. Jag vet bara inte hur man gor, sa jag maste vanta in hjalp fran hogre ort. Brorsan.

Nu ska jag sova. Ogonen svider. Pa engelskt vis.

Dagens ord: Jes 57:15

Bless. Gud ar god

Kommentarer
Postat av: Julia

Hett tips om man inte hittar ett tecken på ett tagentbord: copy - paste. För nästa gång du hamnar i samma knipa =)

2009-03-25 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0