Hugh Jackman

De senaste tre dagarna har jag faktskt haft en idol. Det händer inte jätteofta. Som äkta pingstbarn kör jag på "du skall inga andra gudar hava bredvid Mig." Dessutom har det fnnits få som jag verkligen beundrar.

Men.
För många år sedan såg jag en filmad scen-musikal på TV. Den kallas Oklhoma. Precis i min smak. Romantisk, charmig, helt underbara karaktärer. En gammal tant med skinn på näsan. En smart, vacker och stingslig tjej. Världens charmigast och finaste kille. (Med en juvlig röst)
Dans, glad musik, slagsmål, två killar som är rivaler om samma tjej.
Ja, vad kan jag säga. Jag är en romantisk.

Ialla fall.
I söndags morse kunde jag inte sova på grund av förkylningen, så jag gick upp tidigt och satte på TVn. OCh vad är på väg att börja om inte just denna muskal!
Oklahoma! heter den.
Så jag spelad in den. (Vilket gjorde att jag tvingade stckars brorsan att titta på den. Inte riktigt hans typ av film.)


Först nu inser jag ju då att det är Hugh Jackaman som spelar Curley, huvudkaraktären.

Jag är inte bra på namn på kändisar. Och det är väldigt få skådespelare som jag faktiskt kommer ihåg vad de heter. Jag bara "känner igen dom någonstans ifrån. Men var..."
Nu får jag i alla fall en mindre uppenbarelse. Och inser att jag gillar den här killen. "Han spelar ju i Kate & Leopold. Och x-men. Och den dåliga magikerfilmen som gick på Canal+ hela tiden." HElt plötsligt har jag en hel lista. Oh sen går man ju då in på Youtube och söker på honom. OCh får upp fem grejer till man både visste och inte vsste att han var med i.
Och jag måste säga:
Vilken kille!
Jag visste att han var en berömd skådespelare. Menjag hade ingen aning om att han kunde sjunga. Och vilken röst sen. Och charmigare kille får man ju leta efter.  Och duktig på många olika sätt att spela.

Om inte annat så är han Curly i Oklahoma!. Och det räcker för mig. JAg har sett den många gånger de senaste dagarna. Sätter på den och lyssnar på musiken medan jag gömmer mina ljuskänsliga förkylda ögon under täcket och bara njuter av hans leende, glada, charmiga, lena, vänliga röst.

http://www.youtube.com/watch?v=Dz-ky8qqKMg

Ett bra exempel


Kommentarer
Postat av: Julia

Jo, jag har en kompis som sett Australia och som gillar filmen och speciellt Hugh Jackman. Hon berättade att till och med två medelålders män snyftat i biosalongen och sedan gick hon över till en lång beskrivning av hur fantastisk snygg Hugh Jackman är och MANLIG! Varpå en tredje tjej som inte riktig hängt med säger, "altså en av männen som grät?" Det var kul!

2009-03-10 @ 17:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0