Lättsam trevlig dag

Idag är det en riktig sommardag. Lättsam och härlig. Solen skiner, luften är varm, allt är behagligt. Till och med hundarna var på snällt och vänligt humör idag.

Jag har bakat hela dagen. Det blev en marängtårta, en sats kärleksmums, en ny sorts kaka (skulle man kunna kalla det eftersom det var en misslyckad maräng), och tillslut en cheescake. Allt ska säljas på caféet. Så det blev inget till oss själva. Men det är bara skönt. Jag får göra det roliga, baka, och slipper det jobbiga, ha dåligt samvete för att jag äter kakor.
Medan jag bakat har jag lyssnat på predikningar. Två skivor från Ulf Ekmans Vårseminarium från ettan på bibelskolan, och två lektioner med Johnny Foglander från ettan också. Balsam för anden att få lyssna till hans tråkiga men kunskapsfyllda röst.
Ja, sen var det det eviga ljudsystemet igen. Jag vet inte hur många gånger jag har forslat det där ljudet från kapellet till caféet och sen tillbaka igen. Jättespännande.... Montera ner högtalare och montera upp dom igen. Samla ihop sladden, lägg den i väskan, kör iväg den, koppla upp den igen.
Tillslut har vi slått till med ett rejält möte. Massa folk, härlig lättsam stämning. Ett helt enkelt trevligt möte med budskapet om Jesus i centrum. Vem han är och att han förlåter och tar bort synd. (Samma som Johnny sa på CDn. Gud är rolig.)
Nu ska vi avsluta alltihop med en grillfest i lusthuset. Hela församlingen och flera till.
Har jag tur kanske jag kan flörta till mig en resa till badplatsen också.
Härlig semesterdag!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Snart kommer jag!! Och då ska vi åka ock bada!!!! Lääääääääääääääääängtar!!! En viss sjö i solnedgång. Är jobbigt att inte få bada... Rinner bort! Ser fram emot att träffa dig, älsklingspiluttan!! Kommer du ihåg vad som hände förra sommaren när vi åkte och badade? Fniss... ;-)

2009-06-29 @ 00:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0