Sammanfattning av min nyarshelg

Jag sitter pa jobbet, har lunchrast, sa det far bli ett inlagg utan svenska bokstaver. Liten internationell toutch.

Nar folk borjar klaga pa en for att man inte har skrivit i sin blogg pa lange, da far man ta och gladja sig. Det betyder att de ar intresserade. Sa klaga pa ni, jag blir sa glad da. =D

Jag har en massa roligt att sriva har, jag har redan skrivit en massa inlagg i huvudet, men det har aldrig blivit tid att skriva ner dem, sa ni far nog aldrig lasa dem. Orkar inte skriva dom nu, ispirationen har lagt sig.

Men har kommer en sammanfattning av mitt nyarsfirande i alla fall. Man far gladja sig for det lilla.

Den 29e landade min andra bror och hans flickvan pa Standsted flygplats (Tror den heter sa i alla fall). De kom och halsade pa oss nastan en vecka. Det var riktigt skont att fa ha lite andra manniskor omkring sig som man kanner, inte bara brorsan och kollegan (som fortfarande ar lite radd for mig tror jag).  Det skonaste med hela veckan var helt klart att fa prata med en tjej pa svenska.
Jag har bara killar att umgas med. Vara lugna hemmakvallar bestar i allmanhet av att titta pa krigsdokumentar, krigsfilm eller leta snygga bilar pa internet. Eller ocksa jobbar dom hemmifran eller programmerar sina  datorer. Otroligt romantiskt. I storsta allmanhet har jag inget emot sanna kvallar nan gang ibland, men det kan bli lite tort nar man som tjej bara vill ha en harlig umgas-kvall.
Jag kanner hur jag sakta paverkas av denna miljo av killar. Jag kommer borja prata som tonarskillar snart. Grymtningar och stoningar, sa lite ord som mojligt. (Skulle ju vara skont, da blir det mindra grotig engelska.)

Det var ocksa skont att slippa vara den forsta som brorsan vande sig till. Nu var den andra brorsan har, och dom tva ar som broder ar i allmanhet: kan inte vara med varandra, kan inte vara utan varandra. Sa de tva sov i samma rum, och jag och hans flickvan lag i rummet bredvid och forsokte somna trots deras gnabb som spreds med rejala ljudvagoor genom vaggarna.


Sammanfattning

Ja, vi var i London och tittade pa det otroliga fyrverkeriet pa nyarsafton.
Vi spelade massa skip-bo (och jag vann en massa ganger  =D ).
Min andra bror som var pa besok fick testa glidflygning.
Vi var pa en engelsk pub ute pa landet.
Vi gjorde mat och tittade pa film. (Mammam mia gick inte riktigt hem hos killarna.)
Vi akte in till London och gick pa Hemleys, promenerade i Hyde park (KALLT!), drack svindyrt kaffe (Starbucks sa klart), och gick pa Brittish museum och tittade pa mumier. Packat med folk.
Var pa konsert med STOMP, sju killar och tjejer som gor takter me olia saer. allt mellan tandsticksaskar och tandare till soptunnor och diskvaskar.

Sen akte dom hem och vi gick tillbaka till jobbet.
Vilket jag maste gora nu.
Peace out

To be continued...


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar att läsa din blogg :).



Och så måste jag läsa den för mina kompisar höär vill ha uppdatering för hur det går för dig i england utan att dom känner dig :P.

2009-01-12 @ 19:29:02
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0