Problem pa kontoret

Dom senaste tva veckorna pa kontoret har jag gjort samma jobb. Tjatigt. (Men storre del av tiden var jag sjuk sa jag har inte jobbat med det sa mycket som det later.)
Vad ar det jobbet da?
Att byta adresser pa alla dom i var databas som har flyttat och fatt ny adress. Otroligt spannande... Inte! Jag har hallit pa hur lange som helst och har anda bara gjort fem hela sidor. Bokstaverna ar sa sma att de knappt syns.
Trakigt! Segt.

Sa man behover lite annat tidsfordriv for att inte somna med nasan mot dataskarmen. Det blir ju flackar.

Sa, jag kom pa, forst, att man kan satta pa en film man tycker om och har sett nagra ganger. Leta upp den pa Youtybe och spela upp den. Fast bara lyssna pa den. Leder till lite roliga situationer nar man knappt kan jobba mer for "det at ju den spannande upplosningen! Jag maste ju se hur det slutar!" For sjatte gangen den har veckan.
Ja, sa idag bytte jag taktik. Man kom ju pa da va att man kan lyssna pa predikningar! Genidrag, jobba samtidigt som man matas med nyttig mat for sjalen.
(Pa tal om mat, jag har en sa nyttig dag idag att jag skrammer mig sjalv. Jag at grot till frukost, sallad till lunch och planerar gora soppa till middag. Vem forvandlas jag till? Harefter kommer jag borja titta pa fraga doktorn.) Sa jag tog ju Livets Ords webbtv naturligtvis, for jag kanner till var den finns och jag kanner till predikanterna. Och det ar pa svenska.

Problem! Jag har hittills lyssnat pa Carl-Gustav Severin och lyssnar just nu pa Stefan Salomonsson. Dom tva roligaste predikanterna i Sverige.
Sa jag har fullt upp med att inte sitta och gapskratta. Och de andra pa kontoret tittar pa mig och undrar om jag mar bra! "Har du huvudvark? Ar du saker pa att du inte behover ga hem och vila?" Nej, jag mar bra, jag skrattar bara som en tok. Ja, jag har huvudvark for jag skrattar sa mycket.

Provningar vi mota far och vi ofta ej forstar....

Och jag som tyckte att det var ett sa smart drag med predikningar som tidsfordriv. Jag far val leta upp en gammal torr teolog som diskuterar tyngdpunkterna i Tredje Moseboken.
Men da okar nog risken for dom dar flackarna pa dataskarmen.

Sa jag forsatter nog med min Salomonsson. Jag kanske kan lara mig lite sjalvbeharskning av att halla mig for skratt. Man kan alltid lara sig nagot.


Kommentarer
Postat av: stina

tänker på dig,

2009-01-29 @ 00:06:11
URL: http://fagbag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0