Vår!!!

Våren har börjat komma till Luton. 
Man kan hitta stora tuvor av snödroppar lite överallt. Videungen är som mjukast och vackrast nu. Fåglarna sjunger för mig när jag går till jobbet på mornarna. Påskliljorna står redo att blomma ut. Solen skiner allt oftare och det blir varmare och varmare för var dag.
I lördags var jag ute och gick nästan hela dagen. Jag bara njöt av hur vackert det är här.
Jag klagar mycket på att de bara använder tegel och att alla hus ser likadana ut. Men när träden brjar slå ut och gräsmattorna blir gröna ien ser man hur vackert det här landet faktskt är. Det är stora fällt av grön grön gräsmatta omringat av stora mäktiga ekar. Pelarhallar av smäckra björksammar omgivna av snödroppar. Tallstamar helt täckta av murgröna.
Murar täckta av murgröna. Gräsmattor täckta av murgröna. Häckar täckta av murgröna. Hus täcka av murgröna. Ja ni kanske förstår vart jag är på väg.
Detta är murgrönanas förlovade land. Det är murgröna vart du än tittar. Och det gör alla de bruna tegelhusen vackra och levande.

När jag var ute och gick såg jag en annan sak också.
Jag såg min första rugbymatch. De spelade i parken.
Och jag säger bara en sak.: Ameriansk fotboll - släng dig i väggen!

Tänk dig amerikansk fotboll. Fast tre gånger värre våld. Ta sedan bort alla sorts skydd. Sen tänjer du lite på reglerna om hur hårt ett slagsmål måste vara innan domarn kan avblåsa. Lägg till lite livsfarliga regler som kan ge dig bollen två sekunder tidigare till priset av din lagkamrats nacke. Där har du Rugby.
Väldigt roligt att titta på. :D

Nu behöver jag se en cricketmatch också.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Hej! Åh, det låter helt underbart ju! Här i Svedala kommer våren så sakterliga om man säger så. Igår skulle det bli regn...det blev SNÖÖ. Men idag, tack och lov, skiner solen. Och det blir som ett rus som går genom hela kroppen när solen tittar fram. Under vinterns gråa dagar glömmer man nästan bort att solen faktiskt är där bakom någonstans. Så när den äntligen tittar fram och knuffar undan alla moln blir reaktionen med hallujakören i bakgrunden "Halleluja, solen finns alltså på riktigt, det var inte en myt ändå!"



Ha det gott!

2009-02-27 @ 13:07:05
URL: http://veteskivan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0