Den var grön...

Jag blev så full i skratt igår.

I flera dagar nu har parkeringplatsen vid kontoret varit full av snö. Bilar slirar runt där och flera har fastnat över natten.
Här om dagen när en av tjejerna kom till jobbet på morgonen så lyckades hon få upp sin bil på en isklump på parkeringsplatsen. Däcken bara snurrade i luften. Hon kom ingenstans. Så en kille på kontoret gick ut och skulle hjälpa henne. (Alla vi andra stod i fikarummet med varsin kopp te i handen och tittade på.) Efter en stund kom han in efter verktyg. "Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg." En stund senare går han ut med en promenadkäpp av trä som någon har donerat.
Så där stod han på knä och försökte slå sönder isklumpen med sin käpp. När blien äntligen får grepp och kan köra iväg, gasar tjejen på rejält för att inte fastna igen. Hon siktar på utfarten och gasar på. Efter kommer killen, hejar på henne.
Med käppen svängande i luften.
Han såg väldigt rolig ut. Lång och spinkig. Svängande ben som hoppar mellan isklumparna. Armar och käpp svängande i luften.
Vi skrattade så att vi nästan (Gud förbjude) spillde ut vårat te.


Så igår kommer den här tjejen in på kontoret från fikarummet. Och med lättnad i rösten berättar hon att det är en plogbil på parkeringen och plogar bort snön.

Alla blev jätteglada.

Och jag var bara tvungen att få se den. För under hela denna vecka som det har varit snökaos här i England och det har fallit så mycket snö ( hela åtta cm sammanlagt), så har jag inte sett en enda plogbil.
Eller rättelse. Jag såg en på nyheterna på TV. Så det finns anledning att tro på deras exictens.
Så, jag var i alla fall bara tvungen att se en plogbil i England.
Så jag går ut i fikarummet med de andra.

Och vad ser jag?
De hade satt en plogskiva på en åkgräsklippare.

Suck!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0